dworzec - Podróże i Zwiedzanie | grandmet-wloclawek.pl

dworzec

Helsinki też są piękne Finlandia to państwo, które kojarzy się nam głównie z narciarstwie, to przecież kraina, który wychowała wielu znakomitych biegaczy, wielu świetnych skoczków narciarskich. Kiedy jednak mówimy o tym państwie jako o kraju turystycznym, to często niewiele mamy do powiedzenia. Dlaczego? Zdecydowanie ie doceniamy tej krainy. A szkoda, bo biorąc za przykład same Helsinki będące stolica Finlandii, to mamy do czynienia z wieloma zajmującymi miejscami i obiektami, które potrafią rozkochać serce każdego turysty, nawet tego najbardziej wybrednego. Jakie są najbardziej znane miejsca w Helsinkach? Postaramy się powiedzieć o nich poniżej. Suomenlinna to twierdza fińska, która została wybudowana na kilku wyspach przez Szwedów w połowie XVIII wieku. Do dnia dzisiejszego obiekty te są znakomicie zachowane. Mury obronne, baszty strzelnicze i wszystkie inne elementy fortecznej architektury robią ogromne wrażenie. Dziś na terenie tej twierdzy znajduje się kilka muzeów. Najczęściej można tam oglądać eksponaty związane z militariami i walami o wolność Finlandii. Wszystkie są ładnie zaprezentowane turystom i bez wątpienia polskie lokalne muzea się ie umywają do profesjonalizmu Finów w tej materii. Na przedmieściach Helsinek natniemy się na piętnastowieczny pałac. Za ciekawostkę turystyczną można uznać fakt, że Finowie zrezygnowali z nazewnictwa wcześniej przypisanemu temu obiektowi i dziś w Helsinkach mówi się jedynie o "zabytkowym pałacu na przedmieściach". Sam kompleks to wykwintna sztuka architektoniczna z epoki, otoczona neoklasycystycznymi kamienicami. Na pewno nie robi już ta budowla takiego wrażenia jak kiedyś, chyba sami Finowie ... Wiadukt nad Regalicą - Koleje Mało kto wie, że w Szczecinie mamy zabytek na skalę światową. Chodzi tutaj o wiadukt kolejowy umożliwiający przeprawę kolejową nad Regalicą. Jak się okazuje - jest to jedyny działający, zwodzony wiadukt kolejowy w Europie. Szczeciński wiadukt swoją historią sięga czasów przedwojennych. Wtedy to wiadukt wybudowali niemieccy budowniczy podczas tworzenia linii kolejowej Wrocław - Szczecin. Przez dziesiątki lat wiadukt przechodził kolejne przebudowy - łącznie z całkowitą rekonstrukcją (został niemal doszczętnie zniszczony podczas działań wojennych w 1945 roku). Piecioprzęsłowy most ma długość blisko 250 metrów. Co ciekawe, ostanie zwodzone przęsło pozbawione jest trakcji elektrycznej, a przejazd pociągu elektrycznego przez to przęsło odbywa się za pomocą siły rozpędu. Będąc w Szczecinie na pewno warto wybrać się do dzielnicy o nazwie Podjuchy i obejrzeć to arcydzieło kolejowych konstrukcji. Gryficka kolej wąskotorowa jest jedną z głównych atrakcji polskiego wybrzeża. Turyści przebywający w okolicach Rewala nie mogą przegapić możliwości wycieczki uroczą kolejką ciągnięta przez prawdziwy parowóz. Kolejka łączy miejscowości Gryfice i Rewal. Po drodze mija kilka niezwykle ciekawych miejscowości, między innymi Niechorze. Warto zapoznać się także z miejscowością Trzęsacz i legendarnymi już ruinami kościoła. Kościół ten stoi na skraju potężnego klifu. Niezwykle barwna jest sama historia losów średniowiecznej świątyni. W biegiem lat morze zabierało Trzęsaczowi kolejne metry kwadratowe powierzchni powodując, że mury kościoła - początkowo stojące w odległości 200 metrów od morza - runęły z klifu tonąc w głębinach morza Bałtyckiego. Warto również ...
Katalog podstron